5 alimente care echilibrează hormonii și te fac să pari mai tânără

5 alimente care echilibrează hormonii și te fac să pari mai tânără

Pentru ca pielea noastră să se mențină tânără trebuie să includem în dieta noastră alimente bogate în antioxidanți, care să ne permită să sintetizăm colagenul pentru o piele fermă și fără riduri.

Dacă vrem să arătăm puțin mai tinere în fiecare zi trebuie să investim în calitatea vieții și într-o bună alimentație.

Este clar că nimeni nu poate opri trecerea timpului (noul rid ce apare când zâmbim sau acea piele mai puțin fermă, mai puțin radiantă).

Anii se poartă cu mândrie și maturitate. Știm acest lucru, dar asta nu înseamnă că nu putem face câte ceva pentru a opri acest avans, pentru a minimiza această incidență și pentru a arăta puțin mai tinere.

Putem folosi creme și tratamente de frumusețe care, fără îndoială, întotdeauna ne sunt de ajutor.

Totuși, nu putem uita că există anumite alimente care ne ajută să sintetizăm colagenul sau să dispunem de mai mulți antioxidanți pentru a lupta contra radicalilor liberi.

Merită să începem să mâncăm mai înțelept și intuitiv.

 

Avocado

Avocado poate fi cel mai bun aliat pentru o piele strălucitoare.

Acizii săi grași mononesaturați contribuie la formarea colesterolului bun, reglează hormonii noștri și îmbunătățesc circulația sanguină.

Prin formarea colesterolului bun, avocado ne ajută la protejarea și producerea de mai mulți hormoni care vor îmbunătăți elasticitatea și fermitatea pielii noastre.

Astfel, avocado întărește așa numitul bistrat lipidic, o membrană polară formată din două straturi de molecule de lipide care formează pielea noastră.

Aceste lipide au grijă ca membranele celulare să-și îndeplinească sarcina: să rețină apă. Când aceste celule ale pielii depozitează apa, pielea noastră este mai tânără și mai fină.

Fructele de avocado ne pot ajuta să avem grijă de acest bistrat lipidic și să arătăm în fiecare zi mai tinere.

 

Legume cu frunză verde

Brocoli, spanac, rucola, varză de Bruxelles, varză creață…Toate aceste legume ar trebui incluse în alimentația noastră. Merită să le consumăm, merită să ne bucurăm de tinerețe și de bunăstarea noastră.

Legumele precum varză creață, varză de Bruxelles, brocoli sau spanac conțin niveluri ridicate de sulforafan și indol-3-carbinol.

Ce fac aceste trei elemente cu nume atât de complexe? Lucrează pentru ca ficatul nostru să ne ajute la producerea de estrogen.

Estrogenul este unul dintre cei mai buni hormoni pentru menținerea pielii sănătoase, având în vedere că produce colagen.

Colagenul nu doar ne ajută să ne bucurăm de niște oase și niște articulații tari, ci atenuează ridurile, dă fermitate pielii și îmbunătășește circulația sângelui pentru ca celulele epidermei noastre să se repare.

Pentru îmbunătățirea sintezei de estrogen nimic nu este mai bun decât consumul de frunze verzi. Cantitatea ar fi mai mult sau mai puțin, o ceașcă zilnică, cam 60 grame.

Pot fi făcute salate, mâncăruri cu carne macră sau pește gătit la cuptor…Pot fi consumate cum vrem, important este să nu lipsească de la masă.

 

Ouă

Ouăle nu ne vor mări colesterolul, nu ne vor afecta greutatea corporală, nici sănătatea cardiovasculară. Consumate într-un mod adecvat, sunt un ajutor minunat în reglarea hormonilor și lupta contra efectelor timpului.

La fel cum se întâmplă cu fructele de avocado, ouăle au o proastă reputație și, uneori, se omit din dietă.

Trebuie clarificate unele aspecte: ouăle sunt bogate în colesterol, dar este de tip bun: HDL.

Colesterolul HDL permite corpului să producă hormonii de care cu toții avem nevoie pentru protejarea flexibilității, hidratării și strălucirii pielii.

În plus, ne oferă proteine esențiale pentru fermitatea musculară.

Este bine să încercăm să includem între 4-5 ouă pe săptămână în dietă: frumusețea ne va mulțumi.

 

Semințe de chia

Ai consumat vreodată semințe de chia? Dacă nu ai consumat, îndrăznește să le incluzi în dieta ta timp de două luni.

Corpul tău, sănătatea ta și în special pielea ta îți vor mulțumi. Vei arăta mult mai tânără.

Semințele de chia au un conținut ridicat de acizi grași omega 3 și 6, două elemente excepționale care ne ajută să producem mai mulți hormoni.

Pe lângă îngrijirea pielii, îți vor permite să reduci crampele menstruale sau simptomele menopauzei.

 

Ciocolata neagră

Ciocolata neagră este cea mai mare plăcere pe care ne-o putem face zi de zi.

Este suficient o bucată pentru a profita la maxim de flavonoidele și mineralele sale multiple precum magneziu, potasiu, fosfor sau calciu.

O putem consuma la micul dejun. O putem consuna cu ovăz în fiecare zi și vom vedea cum, treptat, o alimentație sănătoasă și naturală are recompensele sale.

În concluzie, grija față de alimentație și alegerea acelor alimente care favorizează protejarea hormonilor noștri este o strategie simplă și eficientă de combatere a efectului trecerii timpului.

Este indicat să optăm pentru o alimentație sănătoasă, fără a uita importanța exercițiilor și consumul suficient de apă.

 

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *