5 carbohidrați care nu trebuie eliminați din viața noastră

5 carbohidrați care nu trebuie eliminați din viața noastră

În dieta noastră zilnică carbohidrații sunt fundamentali. Atunci când corpul nostru are nevoie de energie pentru o bună funcționare, carbohidrații sunt alimentele care asigură acest element important organismului. Este fundamental ca pe parcursul zilei să consumăm între 25-30% acizi grași, între 10-20% proteine, iar restul aparține consumului de carbohidrați.

De unde provin carbohidrații

Carbohidrații sunt prezenți în lapte, fructe, miere, jeleuri, bomboane, ovăz, porumb, fasole, orez, cereale și paste, printre alte alimente. După cum afirmă diverși experți, ideal este ca pe zi, aproximativ 300 de carbohidrați să provină din fructe și legume, altele 50 -100 grame din cereale și derivatele lor. De asemenea, și fibrele trebuie să fie prezente (30 grame pe zi). Urmând această formulă se evită boli precum obezitatea.

Tipuri de carbohidrați

Carbohidrații sunt de două tipuri: simpli (monozaharide) și complexi (polizaharide). Polizaharidele sunt prezente în alimente precum pâine, paste, fulgi de ovăz, cereale, orez, fasole și porumb, printre altele. Una dintre funcțiile sale cele mai importante este de a preveni excesul de grăsime din organism. Carbohidrații simpli, dacă sunt consumați în mod corespunzător, reprezintă un aport important de glucoză, vitală pentru buna funcționare a creierului.

Funcțiile sale principale

Unele dintre funcțiile îndeplinite de carbohidrați sunt:

  • Sunt unii dintre principalii macronutrienți care dau energie corpului (ceilalți macronutrienți sunt grăsimile și proteinele).
  • Previn acumularea excesivă de grăsime din corp.
  • Ajută la îmbunătățirea randamentului fizic, datorită amidonului și zaharurilor din ele.
  • Datorită fibrelor dietetice, ajută la buna funcționare a intestinului.
  • Varietatea lor mare este indicată pentru o dietă cu un aport zilnic de nutrienți esențiali și fibre.

Multe persoane au o părere proastă despre carbohidrați. Au impresia că trebuie să-i eliminăm complet din viața noastră. Totuși, faima lor proastă este greșită, și poate fi chiar periculoasă, deoarece carbohidrații se transformă în energie și în glucoză, ambele componente fiind utile pentru buna funcționare a corpului.

Așa că, dacă nu vă plac carbohidrații, trebuie să știți că nu este o bună idee să renunțați la consumul lor pentru totdeauna. Cel puțin trebuie menținuți în dietă acești cinci mari carbohidrați, care vă vor ajuta să aveți o viață mai frumoasă.

Secară

Conține proteine și vitamine de tipul A și B, care se ocupă cu transformarea nutrienților în energie. În plus, mențin pielea sănătoasă și luminoasă. Este bogată în minerale precum sodiu și potasiu.

Evită rigiditatea vaselor saguine și controlează nivelurile de colesterol. Acest lucru o transformă într-un aliment sănătos pentru inimă. În plus, este perfectă pentru slăbire, deoarece ne face să ne simțim sătule mai mult timp.

Orez integral

Este un mare aliat al sănătății noastre la care nu trebuie renunțat. De asemenea, conține vitaminele A și B, și foarte puține grăsimi.

Este bogat în magneziu, și nu produce piroane (goluri) de zahăr în sânge. Este bogat în fibre, ceea ce ajută la îmbunătățirea tranzitului intestinal. Trecerea de la orezul alb rafinat la cel integral trebuie să fie un scop în viață.

 

Quinoa

Are un conținut ridicat de proteine, acizi grași Omega 6 și Omega 3 și minerale care conferă energie grație aportului de potasiu, magneziu, calciu, fosfor și zinc. De asemenea, conține vitaminele B și E, ce îi conferă putere antioxidantă. Este o opțiune minunată pentru persoanele vegetariene sau vegane datorită conținutului ridicat de fier.

Ovăz

Este o cereală cunoscută și apreciată datorită conținutului ridicat de proteine și minerale precum magneziu, zinc, calciu și fier. Ajută la menținerea sub control a nivelurilor de colesterol datorită aminoacizilor și aportului de acizi grași Omega 3.

Carbohidrații din ovăz se absorb lent, ceea ce înseamnă că energia se va elibera treptat și nu vor exista goluri de zahăr în sânge.

Kamut (Grâu Khorasan)

Este un tip de grâu mai puțin cunoscut decât celelalte cereale menționate. Aroma sa este dulce. Acesta conține o mulțime de proteine, oligoelemente și vitamine din grupele E și B.

Este bogat în calciu, fier, magneziu, potasiu și seleniu. Zincul îl transformă într-un protector contra bolilor osoase, precum ar fi osteoporoza. Indexul glicemic este scăzut. Se poate folosi la prepararea pâinii sau salatei.

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *