Alimente care îmbunătățesc sănătatea intima feminină

Alimente care îmbunătățesc sănătatea intima feminină

 

Într-un anumit moment din viață, femeile se pot confrunta cu probleme legate de sănătatea vaginală. Pot fi foarte neplăcute și incomode infecțiile bacteriene ale tractului urinar, din cauza iritației și a usturimii ce o provoacă. Cauzele lor pot fi diverse, de la o igienă deficitară până la o dietă necorespunzătoare și un sistem imunitar scăzut. Totuși, există remedii pentru a rezolva o astfel de problemă. Este vorba despre o dietă care constă în alimente care conțin proprietăți care ajută la menținerea sănătății acestei zone a corpului.

Ceea ce mâncăm are efecte asupra pH-ului corpului; unele alimente vor fi benefice, în timp ce altele ne vor afecta sănătatea noastră, și, bineînțeles, cea a vaginului nu face excepție. Deși este greu de crezut, sănătatea acestei părți intime feminine, are mare legătură cu ceea ce punem în farfurie.

 

Iaurt preparat în casă sau natural și alte alimente probiotice

Probioticele sunt alimente care trebuie incluse zilnic, dacă vrem să menținem un pH echilibrat în zona intimă. Ne protejează de infecțiile de drojdie. Conțin bacterii bune sau benefice, și joacă un rol foarte important în sănătatea intestinală și, prin urmare, în întregul corp, având în vedere că sănătatea începe de la intestine.

Cele mai eficiente surse de probiotice le vom găsi în alimente precum iaurt (natural, fără zahăr, și preparat în casă dacă este posibil), kefir, miso ( produs fermentat, din orez, orz și/sau soia cu sare), printre altele. Trebuie evitate produsele din comerț ce conține zăhăr și/sau alte ingrediente procesate, sau niveluri scăzute de probiotice.

 

Suc de afine pentru sănătatea tractului urinar

Este un suc cunoscut pentru beneficiile sale pentru tractul urinar. Sucul de afine acidifică urina și echilibrează pH-ul zonei vaginale. Este compus din acizi care nu sunt dizolvați în timp ce trec prin sistemul digestiv. Acest lucru îl face capabil să combată bacteriile care cauzează infecții urinare.

Totuși, trebuie ținut cont de faptul că sucul de afine achiziționat din comerț are un conținut ridicat de zahăr, de aceea nu este bine să-l consumăm. Cel mai bun lucru pe care îl putem face, este să consumăm suc de afine natural și/sau să consumăm afine proaspete, amestecate cu iaurt sau îndulcite cu puțină stevie, dacă nu ne place gustul amar.

 

Usturoi pentru sănătatea intima feminină

Multe dintre noi cunoaștem proprietățile minunate ale usturoiului, cele antimicrobiene și antifungice. Una dintre manierele cele mai indicate de a folosi usturoiul pentru a trata problemele din zona intimă feminină, este folosirea sa ca supozitor vaginal. Astfel, este mult mai eficient în eliminarea bacteriilor și în ameliorarea arsurii și mâncărimii.

Este ciudat, dar singurul pe care trebuie să-l facem, este să introducem în vagin un cățel de usturoi și să-l lăsam acolo pe timpul nopții. Se poate înveli usturoiul într-o folie sau puțin tifon steril, și introduce precum un tampon, lăsând un fir pentru a-l putea scoate după. Putem folosi acest remediu trei nopți la rând.

Alicina este ingredientul activ din usturoi, și este responsabilă pentru mirosul puternic al usturoiului și pentru efectul curativ.

Fructe și verdețuri proaspete pentru sănătatea vaginală

Consumul de fructe și legume reprezintă o dietă echilibrată, iar acesta este un factor benefic pentru sănătatea intimă feminină. Unele vitamine și anumite minerale din legume și fructe, sunt foarte indicate pentru sănătatea vaginală.

De exemplu, vitamina C, este una din vitaminele care întăresc sistemul imunitar. Brocoli, ardeii verzi și roșii, citricile, guava, kiwi și căpșunile sunt alimente bogate în vitamina C.

Legumele cu frunze verzi nu trebuie să lipsească de la mesele de zi cu zi. Ele sunt excelente pentru circulație, și consumându-le prevenim uscăciunea vaginală. Varza kale, spanacul, varza mangold și toate legumele are conțin frunză verde, trebuie să fie principalele noastre alimente zilnice. Le putem consuma în salate, piureuri, supe, tocane… De asemenea, trebuie precizat faptul că cel mai bine ar fi să le consumăm în stare crudă sau în aburi, pentru ca nutrienții să rămână intacți.

Avocado este o altă minune a naturii care stimulează sănătatea vaginală si, de asemenea, este bun pentru libidou. Avocado conține B6 și potasiu și sprijină sănătatea pereților vaginali.

Semințe și fructe uscate pentru menținerea sănătății intime

Semințele precum migdalele, nucile, alunele și floarea-soarelui, printre altele, și uleiuri derivate din acestea conțin vitamina E, zinc ( acesta din urmă este un mineral esențial în reglarea ciclului menstrual), și ajută în lupta împotriva mâncărimii și simptomele de uscăciune, de exemplu.

O altă sămânță excelentă pentru sănătatea intimă feminină este inul, care este bogat în acizi și fitoestrogeni grași omega 3, care ajută la reglarea nivelului de estrogen prin stoparea uscăciunii vaginale. Cel mai bine să se consume pudră de semințe de in, pentru a beneficia mai mult de nutrienții săi. Pudra de in este un aliment foarte bun.

Apă

Apa este esențială pentru o mucoasă vaginală sănătoasă. Pentru o sănătate intimă foarte bună trebuie să ne hidratăm foarte bine. Cum putem face acest lucru? Trebuie să consumăm suficientă apă, și nimic altceva. Este bine să consumăm cel puțin 6 -8 pahare de apă, aproximativ 1,5 litri pe zi. Hidratându-ne bine, și zona vaginală va fi hidratată, și va dispărea și mirosul urât.

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *