Alimente ce nu pot lipsi din camara de toamnă

Alimente ce nu pot lipsi din camara de toamnă

Consumul de alimente specifice toamnei nu doar ne permite să ne bucurăm de proprietățile lor, ci oferă corpului nostru tot ceea ce are nevoie pentru a se adapta la noile condiții meteorologice, la schimbările stării de spirit și la reducerea treptată a orelor de expunere la soare. Natura este înțeleaptă. Dacă ni le oferă înseamnă că avem nevoie de ele.

Ciuperci

Bogate în vitamine și minerale, sunt o excelentă sursă de potasiu, ceea ce potrivit specialiștilor, mărește diureza și previne retenția de lichide. Sunt bogate și în fosfor, esențial pentru metabolismul oaselor, deși cel mai mult conțin seleniu, un puternic antioxidant, care previne îmbătrânirea celulară produsă de radicalii liberi. Faptul că sunt bogate în cupru ajută sistemul imunitar, cardiovascular și pe cel nervos. Însă, nu trebuie consumare în exces. Ar putea cauza indigestie.

Sunt bogate în fosfor, fier și potasiu. De asemenea, sunt o sursă excelentă de oligoelemente, clor, sulf, bor, mangan și zinc. Conțin B2, B3 y D2.

Rodie

Efectele sale antioxidante ( care provin din antocianine care îi conferă culoarea sa rubinie și vitamina C), precum și capacitatea sa de protejare împotriva unor forme de cancer (de prostată), fac ca acest fruct să fie o alegere ideală pentru toamnă. Rodia are proprietăți diuretice, care favorizează eliminarea lichidelor și a sărurilor lor prin intermediul rinichilor. Se pare că acest fapt se datorează prezenței de potasiu, care ajută la menținerea echilibrului de sare si apa in organism.

Este un fruct cu puține calorii, cu un conținut ridicat de vitamina C. Este bogat în tanin (ceea ce îl face astringent și potrivit pentru bolile diareice) magneziu, fosfor și potasiu. Este indicat pentru cei cu tensiune arterială crescută. 

Dovleac

Scăzut în calorii și bogat în fibre, atât solubile cât și insolubile. Astfel, îmbunătățește tranzitul intestinal, previne constipația și ajută în protejarea contra cancerului de colon. Conținutul de potasiu și aportul scăzut de sodiu îl transformă într-un aliment benefic în caz de hipertensiune.

Este bogat în beta-caroten ce se transformă în vitamina A. Protejează sănătatea oculară, îmbunătățește vederea. De asemenea, mucilagiul lui protejează mucoasa tractului gastro-intestinal, mai ales în caz de gastrite, ulcere sau indigestie.

Nuci

Consumul lor ajută la reducerea nivelurilor de colesterol rău (este unul dintre fructele uscate cu cei mai mulți acizi grași esențiali (omega 3), hipertensiunea și nivelurile mari de glucoză din sânge, care sunt factori de risc în cazul bolilor de inimă.

Pe lângă faptul că au vitamine (din grupa B), lecitină și minerale din abundență (nucile sunt bogate în calciu, fosfor și magneziu) asigură serotonină și au o proporție ideală de proteine, grăsimi și fibre, care sunt necesare în atenuarea senzației de foame. Trebuie însă consumate cu moderație, nu mai mult de cinci pe zi.

Portocale

Sunt fructe cu puține calorii și un aport interesant de fibră solubilă(pectină), ale căror proprietăți principale sunt asociate cu scăderea colesterolului și a nivelului de glucoza din sânge precum și cu dezvoltarea microbiotei. Sunt bogate în vitamina C, un antioxidant care întărește sistemul imunitar.

 

Brocoli

Este o legumă bogată în vitamina A, beta-caroten, vitamina C, fosfor, potasiu, calciu și fier. Are puține calorii și multe fibre. Ajută la absorbția fierului și are proprietăți anticancerigene și antiinflamatorii.

Anghinare

Anghinarea are în compoziția sa trei tipuri de substanțe: inulină, steroli și cinarina. Astfel, inulina este o fibră alimentară cu efect prebiotic care stimulează dezvoltarea florei intestinale. Sterolii reduc absorbția intestinală a colesterolului. Cinarina stimulează secreția biliară favorizând digestia grăsimilor și exercitând un efect diuretic.

Are un conținut ridicat de acizi (ascorbic, clorogenic și cafeic, în principal), care stimulează diureza sau eliminarea de urină. Anghinarea este contraindicată mamelor care alăptează și persoanele cu pietre sau calculi biliari, deoarece acestea pot provoca o colică biliară.

Spanac

Are puține calorii și este bogat în fibre și apă. Este una dintre legumele cele mai bogate în beta-caroten (provitamina A) și vitamine din grupa B,C și E. Ies în evidență acidul folic și mineralele precum potasiu, calciu, fosfor, magneziu și fier. De asemenea, conține coenzima Q-10 care poate, printre altele, să combată oboseala. Spanacul ne poate proteja și contra infecțiilor.

Varză roșie

Cu un conținut ridicat de fibre și scăzut în calorii, este o opțiune ideală în dietele pentru controlarea greutății. În plus, are un efect antioxidant și este benefică pentru sănătatea oculară datorită conținutului ridicat de antocianini. Are și proprietăți diuretice datorită faptului că este bogată în potasiu. Este un aliment bun în evitarea retenției de lichide și eliminării de toxine. De asemenea, are un conținut ridicat de vitamina C.

Măr

Este bogat în aminoacizi, minerale, antioxidanți și fibre. Ajută la reducerea colesterolului, reglează ritmul intestinal, are efect depurativ. Este benefic în tratarea acidității stomacului, previne și tratatează flatulența. Concentrația ridicată de pectină (fibră solubilă) facilitează digestia. Astfel, este considerat un laxativ ușor în condiții normale. Este un bun astringent în caz de diaree. Este indicat în caz de obezitate.

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *