Alimente pentru menținerea unui vagin sănătos

Alimente pentru menținerea unui vagin sănătos

Deși poate nu credeți, alimentația este unul dintre factorii cheie de luptă contra infecțiilor vaginale și de menținere a echilibrului pH-ului zonei.

Îngrijirea zonei intime a femeii este un lucru fundamental pentru evitarea dezvoltării infecțiilor, iritației sau alterării pH-ului natural.

Fiind vorba despre o zonă atât de delicată, este important să i se acorde atenție în toate aspectele posibile, evidențiind igiena și tipul de alimentație.

Deși multe femei îi ignoră, nutrieții ce se absorb prin intermediul anumitor mâncăruri, participă la reglarea florei ce adăpostește bacterii benigne, responsabile de combaterea acelor patogeni dăunători.

În acest sens, există unele alimente care pot contribui la menținerea unei condiții bune, pentru a evita disconfortul și mirosurile urâte.

 

Apa

Este adevărat! Doar consumul unei cantități bune de apă pe zi, poate fi de ajutor. Acest aliment esențial pentru viață este cea mai bună formă de hidratare a organismului și de sprijinire a funcțiilor corpului.

Consumul zilnic de apă este foarte indicat pentru conservarea mucusului cervical și facilitarea lubrifierii zonei. În plus, reglează pH-ul, pentru a preveni acele mirosuri nedorite.

 

Iaurt natural

Infecțiile bacteriene atacă frecvent părțile intime ale femeilor, deoarece flora tinde să se altereze cu ușurință în răspuns la mediile neadecvate.

Consumul zilnic de iaurt, chiar aplicarea directă în această zonă, asigură probiotice naturale, care sunt esențiale în restabilirea echilibrului pH-ului vaginal.

 

Suc de afine roșii (merișoare)

Bogate în antioxidanți, afinele roșii sunt un aliment ce protejează sănătatea. Acestea combat radicalii liberi și au capacitatea de a stimula eliminarea toxinelor care provoacă boli.

În cazul zonei V, stabilizează pH-ul natural și întăresc răspunsul imunitar contra virușilor care provoacă infecții în tot sistemul urinar.

 

Soia

Acest aliment este foarte scăzut în calorii, sprijină dieta și, de asemenea, este foarte bun pentru zona vaginală. Nutrienții săi cresc producerea lubrifiantului natural și conservă mediul potrivit pentru echilibrul pH-ului.

 

Usturoi

Acest popular bulb medicinal este un mare protector contra infecțiilor și alterării vaginului, având în vedere că are proprietăți antimicrobiene și antifungice.

Consumul său în stare crudă este cea mai bună opțiune. Astfel, calitățile sale sunt absorbite la maximum, în special când se luptă contra unei infecții.

 

Quinoa

Quinoa este o sursă de proteină vegetală, care contribuie la îmbunătățirea randamentului fiziC în cazul tuturor tipurilor de activități fizice, inclusiv cea sexuală.

Aporturile sale semnificative de magneziu, fosfor și mangan acționează asupra zonei vaginului, pentru a combate uscarea sa.

 

Semințe de chia

Fibrele și acizii săi grași esențiali favorizează eliminarea substanțelor reziduale din colon, pentru dezechilibrarea acestui mediu în care există bacterii precum Candida, care sunt responsabile pentru mare parte din infecțiile vaginale.

 

Spanac

Spanacul este versatil, medicinal și conține multe substanțe nutritive care participă la multe activități ale organismului. Acesta conține niacina, proteine, vitaminele A, C, E, K și B6, riboflavină, minerale precum calciu, fier, zinc, mangan, fosfor, potasiu și magneziu

Aceste subtanțe esențiale previn infecțiile și mențin sănătatea vaginală, pentru reducerea uscăciunii și a mirosurilor urâte.

 

Făina de cocos

Este o opțiune alternativă și sănătoasă, care le înlocuiește pe cele rafinate, care cauzează probleme de sănătate când sunt consumate frecvent.

Conține enzime și grăsimi sănătoase, care facilitează digestia în timp ce promovează creșterea bacteriilor bune care protejează corpul de infecții.

 

Fructe uscate

Aceste fructe delicioase care calmează foamea într-un mod sănătos, de asemenea, atenuează și previn uscarea vaginului. Acest lucru se datorează aportului semnificativ de vitamina E, esențială pentru o lubrifiere adecvată.

Aceste fructe sunt și bogate în zinc, un mineral care controlează ciclurile menstruale prin reglarea activității hormonale.

 

Sfaturi

Consumul tuturor acestor alimente este un sprijin pentru menținerea sănătății intime, dar nu este unicul lucru care se poate face.

Adesea, infecțiile și celelalte probleme din această zonă sunt cauzate de folosirea unui propus chimic nepotrivit, de lenjerie intimă prea strâmtă sau de lipsa igienei.

Este foarte importantă revizuirea tuturor acestor factori și încercarea respectării lor. Nu trebuie așteptat ca virușii și bacteriile să atace. Trebuie să ne îngrijim zi de zi zona vaginală.

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *