Cum să îți menții sănătatea după menopauză

Cum să îți menții sănătatea după menopauză

Creșterea în greutate la maturitate nu este un simptom al menopauzei, deși adesea coincide cu aceasta. Greutatea este la fel de importantă pentru sănătatea unei femei, având în vedere că în perioada de reproducere există mai mici probabilități ca femeile să sufere de cardiopatii (boli cardiace) decât bărbații.

După menopauză, acest lucru se schimbă din cauza deficitului de hormoni sexuali feminini. Treptat se ajunge la nivelul bărbaților în ceea ce privește riscul de apariție a cardiopatiilor sau hipertensiunii. Obezitatea mărește aceste riscuri, în timp ce exercițiul și o dietă adecvată le poate reduce.

Este fundamental ca femeile la menopauză să aibă grijă de oase, să consume mult lapte și lactate, datorită conținutului bogat în calciu.

Menopauza, de asemenea, se află în strânsă legătură cu o altă problemă care poate avansa lent: schimbările nivelurilor de colesterol. După menopauză, este posibil ca nivelul de colesterol să crească, de aceea femeia trebuie să aibă un stil de viață adecvat.

Când femeile intră la menopauză, bărbații trebuie să le sprijine și să le înțeleagă. În această perioadă femeile au menstruații neregulate și o serie de simptome caracteristice: transpirație nocturnă, insomnie, durere de cap, pierderea energiei, oboseală mare, sensibilitate, iritabilitate, neliniște și o dorință sexuală scăzută. Toate aceste simptome deranjante sunt reale și trebuie înțelese de către ambii parteneri.

Acest lucru nu înseamnă finalul vieții unei femei, ci începerea unei noi etape și o nouă activitate familială plină de liniște, satisfacție și dorința de a se bucura de tot ceea ce o înconjoară.

După menopauză, există o mulțime de aspecte în strânsă legătură cu sănătatea, care trebuie controlate.

Este important să se facă controale ginecologice periodice, teste Papanicolau și control mamar. De asemenea, trebuie realizat un control al dietei, presiunii arteriale și al colesterolului, pentru a asigura o sănătate cardiovasculară bună.

După menopauză, schimbările în distribuirea grăsimii corporale măresc riscul bolii cardiovasculare. Diminuarea nivelului de estrogen, de asemenea, mărește riscul incontinenței urinare și al osteoporozei. După menopauză trebuie ținut cont de 8 aspecte de sănătate.

Metode contraceptive

Dacă o femeie nu vrea să rămână însărcinată, trebuie să continue să folosească metode contraceptive timp de 1 an după întreruperea firească a perioadei menstruale după 50 de ani, și 2 ani în cazul în care femeia are mai puțin de 50 de ani.

Sângerare

Este important de știut că sângerarea după menopauză nu este normală. Dacă se produce, este necesar să se consulte un medic.

Test Papanicolau

După menopauză trebuie făcut un test Papanicolau la fiecare 2 ani până la vârsta de 70 de ani.

Sănătatea sânilor

Autoexaminarea este un aspect foarte important în ceea ce privește sănătatea sânilor. Cunoașterea aspectului normal al sânilor, permite observarea schimbărilor ce se produc la sâni. Orice schimbare la sân sau la mamelon, apariția vreunui nodul, schimbări ale pielii, secreție sau durere, necesită un control medical.

Începând cu vârsta de 50 de ani, este indicată o mamografie la fiecare doi ani. Mamografia este cea mai bună manieră de detectare a cancerului mamar în fază incipientă.

Boală cardiovasculară

Odată cu înaintarea în vârstă și cu reducerea nivelurilor de estrogen, riscul de boli cardiovasculare este mai crescut la femei.

Menopauza mărește presiunea arterială și nivelurile de colesterol și trigliceride.

Menținerea unui stil de viață sănătos (dietă sănătoasă, exercițiu regulat, menținerea unui greutăți sănătoase și lipsa fumatului) în diferite ocazii nu este suficient, și ar putea fi nevoie și de medicamente, pentru menținerea unei presiuni arteriale și a unor niveluri de colesterol adecvate.

Sănătatea osoasă și osteoporoza

Nivelurile scăzute de estrogen asociate cu menopauza afectează sănătatea oaselor. Pe parcursul primilor trei ani după menopauză, se produce cea mai mare pierdere de masă osoasă, apoi rata de pierdere osoasă se diminuează.

Trebuie evitat fumatul, sedentarismul, alcoolul și consumul mare de cofeină.

O alimentație sănătoasă bogată în calciu, este importantă pentru sănătatea osoasă.

Creșterea în greutate

Modificările stilului de viață, diminuarea nivelurilor de activitate și încetinirea metabolismului contribuie la creșterea în greutate. Multe femei se confruntă cu acest lucru din perioada premenopauzei.

Menopauza nu cauzează creșterea în greutate, dar poate produce o redistribuire a grăsimii corporale. Grăsimea trece de la șolduri la abdomen din cauza diminuării nivelurilor de estrogen.

Incontinență

Slăbirea mușchilor planșeului pelvian, o vezică mai puțin elastică, uscăciunea vaginală sau, chiar creșterea în greutate pot contribui la controlul dificil al vezicii. Unele femei se confruntă cu această problemă la menopauză.

 

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *