Exercițiul fizic ajută la reducerea durerii menstruale?

Exercițiul fizic ajută la reducerea durerii menstruale?

Durerea provocată de menstruație, de asemenea, cunoscută ca dismenoree, poate avea diferite cauze în funcție de ce fel de dismenoree este vorba (primară sau secundară). Cea primară este caracterizată de o durere intermitentă în partea de jos a abdomenului în timpul perioadei de contracții violente în mușchiul uterin, ceea ce poate îngreuna alimentarea cu sânge.

Drept consecință, se produce o durere care, uneori, este însoțită de grețuri, vărsături, diaree sau cefalee.

Dismenoreea secundară este caracterizată de o durere care este asociată cu alte patologii, printre ele endometrioza, adenomioza și obstrucția ciclului menstrual.

Este un lucru normal ca menstruația să provoace un anumit disconfort general în corpul femeii dar, în unele cazuri, durerea poate fi insuportabilă și nici trecerea zilelor, nici medicamentele nu o fac să dispară.

Cu scopul de a stopa durerea menstruală, multe femei recurg la anumite remedii despre care se spune că ar fi eficiente. Unul dintre aceste remedii este exercițiul fizic, în special yoga sau cel aerobic. Cu toate acestea, specialiștii nici nu dezmint, nici nu confirmă că acest lucru ar fi adevărat. Lipsește dovada științifică cu privire la acest fapt. Se știe că activitatea fizică afectează nivelurile hormonale și generează endorfine care măresc pragul durerii.

Specialiștii admit însă că, unele studii au demonstrat efectul benefic al exercițiului asupra durerii menstruale prin reducerea activității sistemului nervos simpatic și a stresului, doi factori care influențează această afecțiune.

Au existat investigații care au demonstrat eficiența exercițiului aerobic și a stretching-ului în reducerea dismenoreei. Rezultatele au fost pozitive.

Exercițiile fizice au constat într-o serie de 20 de minute de intensitate crescătoare, de 3 ori pe săptămână în timpul ciclurilor menstruale. Exercițiile izotonice au fost serii de către 10 exerciții de stretching supravegheate pentru abdomen, pelvis și zona inginală, de 3 ori pe săptămână în timpul a două cicluri.

 

În urma exercițiilor făcute, specialiștii au ajuns la concluzia că efectuarea a 10 minute de stretching, 20 de minute de exercițiu aerobic, de mers pe jos și de ciclism, urmate de 10 minute de relaxare sau programe de stretching foarte intense, contribuie la diminuarea disconfortului.

De asemenea, s-au publicat și studii despre beneficiile yoga în diminuarea durerii. Mai multe femei s-au supus timp de 12 săptămâni unui program de exerciții fizice, de meditație și relaxare. Rezultate au demonstrat eficiența sa.

Folosirea medicamentelor contra durerii

Realizarea de exerciții fizice sau a unor sporturi anume nu este încă complet demonstrată ca soluție infailibilă în cazul durerii menstruale, dar nici folosirea fără discernământ a medicamentelor nu este o soluție infailibilă. De fapt, ele pot fi dăunătoare.

Cu toate acestea, sunt multe femei care folosesc antiinflamatoare pentru a ameliora durerea, precum naproxen, ibuprofen, diclofenac sau mefenamic, care au eficiență la 65% din cazuri. Problema stă în frecvența cu care acestea sunt utilizate.

Specialiștii consideră că, având în vedere că apariția durerii adesea este precedată de simptome premenstruale, este indicat ca medicamentul să se ia înainte de apariția durerii, după un program fix în primele zile ale menstruației.

Această măsură este bine să fie luată înainte de a se produce o durere mai intensă, deoarece în unele cazuri mai grave este necesar luarea de anticontraceptive pentru stoparea ciclului menstrual.

În situații de acest gen, în care femeile se confruntă cu un disconfort acut este nevoie de supraveghere medicală atunci când se prescrie un medicament.

Specialiștii recomandă ca în afară de antiinflamatoarele nesteroidiene (AINS) cum ar fi naproxen pe care deja le-am menționat, să se ia medicamente antispastice(spasmolitice). De asemenea, se poate aplica căldură în zona abdominală. Se poate pune o pernă electrică pe abdomenul inferior, dar nu trebuie niciodată dormit cu perna încinsă pe abdomen.

În timpul menstruației trebuie băute multe lichide calde.

Este bine să facem masaje circulare ușoare cu vârful degetelor în jurul abdomenului inferior.

Putem menține picioarele ridicate în timp ce stăm culcate sau ne putem culca pe o parte cu picioarele strânse.

Este bine să mâncâm puțin dar des.

În perioada menstruației este bine să consumăm alimente bogate în carbohidrați precum cereale integrale, fructe și legume. De asemenea, trebuie să reducem consumul de sare, zahăr, alcool și cofeină.

Dușurile sau băile fierbinți sunt și acestea benefice.

Voi ce remedii folosiți când vă confruntați cu dureri menstruale? Ați apelat vreodată la vreunul dintre remediile amintite? Care remediu s-a dovedit a fi cel mai eficient?

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *