Semințe de Chia: proprietăți și contraindicații

Semințe de Chia: proprietăți și contraindicații

Semințele de chia fac parte din familia lamiaceae și au un gust distinctiv de nucă. Au multe proprietăți benefice pentru sănătate deoarece reglează colesterolul și previn accidentele vasculare. De asemenea, sunt foarte bune în pierderea în greutate deoarece sunt bogate în minerale, vitamine și alte molecule active care ajută la reducerea grăsimii corporale. Cel mai bun lucru dintre toate, este că sunt foarte gustoase și se pot prepara cu ele zeci de rețete. De aceea, în fiecare se introduc din ce în ce mai des într-o dietă echilibrată.

La ce sunt bune semințele de Chia și care sunt proprietățile lor?

În primul rând, trebuie precizat un lucru: aceste semințe nu sunt un medicament. Dacă au principii active utile în medicină nu înseamnă că sunt un medicament. Dar este adevărat că aceste semințe pot face parte dintr-o dietă sănătoasă datorită proprietăților oferte organismului ca aliment.

Sunt bune pentru cei care suferă de boala celiacă sau intoleranță la gluten, fiindcă nu conțin gluten.

Sunt bogate în fibre. Ajută digestia și evită constipația.

Cum se consumă chia

Conținutul ridicat de minerale precum calciu, magneziu, fier și potasiu controlează foarte bine carențele de nutrienți.

Semințele de chia au o concentrație mare de vitamine antioxidante. De asemenea conțin flavonoide, un metabolit secundar cu o ridicată activitate biologică. Se pare că ajută la restaurarea sistemului imunitar evitând unele tipuri de boli infecțioase, dar sunt necesare mai multe investigații în acest sens.

Conțin acizi grași esențiali. Se știe că aceste grăsimi nesaturate sunt necesare în alimentația noastră, deoarece nu le putem sintetiza și sunt vitale pentru organism.

Printre acestea se numără acidul linoleic sau linolenic. Funcția sa principală este structurală, în membranele celulare.

Ele ar putea proteja sănătatea inimii si, prin urmare, sistemul circulator (inclusiv tensiunea arterială).

Semințe chia pentru slăbit

Multe persoane afirmă că semințele de chia, la fel ca cele de in, sunt eficiente în cura de slăbire, deoarece fibra lor îmbunătățește digestia. Dacă bem apă de chia, această generează un strat care dă o senzație de sațietate, ceea ce creează impresia că stomacul cântărește mai mult. Astfel, nu vom ciuguli între mese.

Sunt persoane care le consumă la micul dejun ca sursă de energie de bază și, cum sunt sățioase, controlează apetitul și poftele care ne fac să ne îngrășăm.

Cu toate acestea, chia (Salvia hispanica) nu face minuni. trebuie să urmăm o dietă echilibrată pentru a obține rezultatele dorite. Aceste semințe ne ajută să pierdem în greutate dacă le combinăm corect cu alte alimente precum sucuri, și nu consumăm prea multe calorii.

Sunt un aport de calorii extra

Consumul de semințe de chia la micul de dejun nu doar reduce foamea, ci oferă corpului caloriile necesare pentru realizarea activităților zilnice. În plus, la fel ca leguminoasele, conțin proteine, de aceea sunt foarte indicate pentru vegetarieni. Cu aceste semințe pot înlocui carnea și peștele.

Beneficii depurative

Pentru eliminarea toxinelor și subtanțelor nocive pentru sănătate, este bine să consumăm semințe de in sau de chia. În plus, acestea previn formarea de radicali liberi care contribuie la oxidarea și senescența celulelor. Sunt aproape necesare în curățarea internă. Ne ajută să ne simțim mai frumoase și mai tinere pe dinafară.

Prepararea semințelor de Chia este foarte simplă. De fapt, nu trebuie gătite. Singurul pas important este macerarea lor cel 15 minute înainte de a le consuma. Este bine să le macerăm în apă minerală caldă, dar putem folosi și apă de la robinet, fără nicio problemă.

Le putem strecura apoi printr-o sită. Unele persoane folosesc această apă de chia pentru a slăbi împreună cu semințe de in. Este posibil să rămână puțină gelatină, dar este absolut normal.

Semințele de chia, de asemenea, se pot consuma măcinate.

 

Cum se iau aceste semințe?

Pentru a profita de toate proprietățile lor, trebuie să învățăm să luăm aceste semințe în mod adecvat. De exemplu, cu câteva minute înainte de fiecare masă. Trebuie să ținem cont de doza zilnică maximă, pentru a evita efectele adverse, și de scopul pentru care le luăm. Dacă vrem să pierdem în greutate, sau să reducem nivelul de colesterol, este bine să luăm 2-3 linguri zilnic în primele 10 zile, apoi este suficient doar una.

Dacă avem un stomac sensibil, este indicat să începem tratamentul pierderii în greutate sau să îmbunătățim tensiunea arterială cu doar o lingură. Cantitatea o putem crește treptat după câteva zile.

În primele zile este bine să le consumăm cu câteva minute înainte de fiecare masă. Este mai bine să împărțim cele 3 linguri de-a lungul zilei, decât să le luăm pe toate înainte de micul dejun.

Începând cu ziua 11, putem lua doar o singură lingură la micul dejun.

Se pot combina cu alte alimente? Bineînțeles, varietatea de rețete este foarte amplă. Se pot consuma cu gem, chefir, iaurt, pâine sau pâine prăjită. De asemenea, se pot folosi la deserturi, pentru a da un gust diferit acestora.

Semințele de chia au efecte secundare sau contraindicații?

Dacă se depășește doza, semințele de chia pot avea unele efecte secundare. De aceea este bine să prevenim excesul. Unele precauții cu privire la semințele de chia:

Nu trebuie consumate în exces dacă urmăm un tratament cu medicamente pentru hipertensiune sau hipotensiune. Dacă facem acest lucru, este bine să ne luăm tensiunea zilnic.

Același lucru este valabil și pe timpul sarcinii.

Dacă suferim de diabet, este posibil nu fie bune pentru noi o anumită perioadă. De asemenea, trebuie să controlăm nivelurile de glucoză din sânge.

Este posibil să producă diaree, flatulență sau mici inflamații.

Pentru orice îndoială, este bine să consultăm medicul.

Aceste efecte secundare pot să apară când consumăm prea multe. Dacă adăugăm o cantitate mică în salată sau în alt aliment, nu vor apărea aceste efecte.

 

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *